SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203062/007 | 9900 Körmend, Rákóczi u. 2.

Intézmény logo

Vas Vármegyei SZC Rázsó Imre Technikum

HírekKözérdekű adatokKRÉTA

Hírek

2024. aug. 27.

Admin

Dublinba repültünk az Erasmus+ program segítségével

Június végén iskolánk két oktatója vett részt ERASMUS+ oktatói mobilitásban. Egészen Írországig utaztak, hogy 5 napon át tanuljanak a 21. századi szemléletű oktatásról a Future Learning iskolában. Rózsa-Gulyás Regina Olimpia és Németh Violetta élménybeszámolója

Elméletben és gyakorlatban egyaránt kipróbálhattuk, hogyan vonhatók be különböző digitális platformok, appok az oktatásba úgy, hogy az hasznos legyen, ne vezessen fókuszvesztéshez. Két nyelvcsoport munkáját tanulmányozhattuk tanulóként, így a nyelvtudásunk is fejlődhetett. Ebben természetesen az is segített, hogy az ország nyelve, valamint a munkanyelv egyaránt kizárólagosan angol volt.

Az utazás izgalmas szakasza Bécsben kezdődött, ugyanis itt szálltunk repülőre. Vasárnap reggel érkeztünk, egy héttel később pedig este indultunk haza. Ez remek lehetőség volt arra, hogy iskolaidőn kívül kiránduljunk, hiszen mindegyikünk szeret felfedezni új helyeket, kultúrákat, melyek hatására személyiségünk is fejlődik. Jártunk Glendalaugh-ban, a Wicklow-hegység különböző pontjain, megnéztük Írország legrégebbi pubját, utaztunk a DART-tal Howth-ba és Bray-be, jártunk a Guinness-gyárban, megtekintettük a templomból kialakított éttermet, megáztunk a Powerscourt House & Gardens helyett, gyönyörködtünk egy vízesésben, elképzeltük, milyen lehet a mesés Trinity Collage diákjának lenni, lazítottunk a St. Stephen's Green-en, hogy kipihenjük Dublin felfedezését.

A hivatalos programunk részét képezte két kulturális tevékenység. Első alkalommal az ír emigrációs múzeumot (EPIC) tekintettük meg, majd a Szent Patrik katedrálist. Előbbi interaktív kiállítótermeivel és “útlevelével”, utóbbi pedig monumentalitásával, történelmi értékeivel vett le bennünket a lábunkról.

Természetesen nem maradhatott el az ízek kalandja sem. Kipróbáltuk az ír reggelit, a fish and chips-et, a scone-t, az ecetes-sós chipset, valamint a helyi fagylaltot is.

Hihetetlen volt együtt lélegezni egy számunkra különleges kultúrával. Tanultunk nyitottságot, elfogadást, új pedagógiai módszereket, valamint nyelvet is. Felejthetetlen élményekben volt részünk.

Amennyiben több képet nézne meg a különleges tanulmányi útról, IDE kattintva juthat el galériánkhoz.

Németh Violetta és Rózsa-Gulyás Regina Olimpia

oktatók

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Pályaorientációs nap győrvári diákokkal a Rázsóban

A Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében a Győrvári Béri Balogh Ádám Általános Iskola 6-7-8. osztályos tanulói pályaorientációs napon vettek részt iskolánkban.

2024. szept. 15.

TANÉVNYITÓ ÜNNEPSÉG

A nyár nagyon komisz! Habár kétségtelenül az egyik legszebb időszaka az évnek, mégiscsak csalafinta.

2024. szept. 3.

FIGYELEM! JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK!

Ettől a tanévtől kormányrendelet határozza meg az iskolában tiltott és használatában korlátozott tárgyak körét. Kérjük, figyelmesen olvassátok el a következő szabályokat!

2024. aug. 30.

Partnereink

SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum

Vas Vármegyei SZC Rázsó Imre Technikum

9900 Körmend, Rákóczi u. 2.